2015. szeptember 5., szombat

Dolce & Gabbana - The One

Nagyon fogy a DKNY parfümöm, ezért a minap beszaladtam a Müllerbe, hátha találok valamit, ami méltó utódja lehet.
Mivel a választék óriási volt és nem akartam egy-egy parfümöt az üvege alapján megítélni, az eladóra bíztam magam.
Arra kértem, hogy mutasson valamit, ami vaníliás és citromos is egyben. Ekkor kerültem testközelbe először a Dolce&Gabbana the one nevű EDP-jével.

Először túl édesnek találtam, de a nap végére annyira beleszerettem ebbe az illatba, hogy másról se tudtam beszélni! Megállás nélkül szagolgattam a csuklóm, egyszerűen nem tudtam betelni vele.
Szerencsére nem kellett sokáig várnom, hogy az enyém legyen, a Jopek meglepett vele a szülinapomon! :) Ma elmondom, mit szeretek benne.

Kezdjük az alapadatokkal és a külsőségekkel!

A kiadás éve: 2006
Illatkategória: keleties - virágos
Fejjegyek: licsi, mandarin, barack, bergamot
Szívjegyek: liliom, szilva, jázmin, gyöngyvirág
Alapjegyek: ámbra, pézsma, vanília, vetiver

A the one plakátján először Gisele Bündchen tűnt fel, majd később Scarlett Johansson lett a the one sorozat (merthogy a the one-nak azóta többféle változata is megjelent) arca.







Bár a parfüm üvege alapvetően egyszerű, semmi különleges nincs benne, mégis sugárzik belőle a luxus. Nem tudom, hogy az arany szín vagy a fényes, csillogó felületek miatt, de az első perctől látszik, hogy ez egy high-end darab.



Ez az érzés még jobban fokozódik, amikor a kezedbe veszed: az üveg nagyon nehéz. A kupak hangtalanul mozgatható, jól zár, de minden ujjlenyomat, kosz, por meglátszik rajta. Összességében letisztult, ragyogó, elegáns. Pompásan mutat a polcon, de lefényképezni nem volt egyszerű. :P




Az illat maga intenzív és édes az első perctől az utolsóig. Persze valamelyest szelídül a nap folyamán, de a karaktere nem változik túl sokat.

Az első pillanatokban a virágos jegyek dominálnak - a gyöngyvirágot és a jázmint egyértelműen fel lehet ismerni benne -, de aztán ez a virágos jelleg eltűnik (másodpercek alatt) és átadja a helyét az édesebb, gazdagabb illatjegyeknek.

Rajtam határozottan mézes ez a parfüm! (Nagyon emlékeztet a TBS Honeymania testvajára, csak ez az illat még egy-két fokkal édesebb, mézesebb.)

Az idő előrehaladtával az intenzitása és persze az édessége is csökken, egyre inkább visszatérnek a virágos akkordok, de az utolsó pillanatban is inkább édes, mint fás.

Sokan bódítónak, tolakodónak tartják ezt az illatot, amit megértek. Ez egy telt, kicsit sem fűszeres, kicsit sem fanyar, kicsit sem friss illat.
Éppen ezért tavaszra, nyárra szerintem túl sok, túl tömény, őszre, télre viszont - amikor fogékonyabbak vagyunk az édesebb, összebújós, karácsonyi illatokra - ideális lehet azoknak, akik szeretik az édes illatokat.
   
Életkor alapján inkább a 30-hoz közeli illetve azon túli nőknek ajánlom, akik tisztában vannak azzal, hogy kik ők, magabiztosak, kiegyensúlyozottak és tudják mit akarnak.
Egy tinihez illetve egy fiatal, 20 év körüli lányhoz ez az illat szerintem nem passzol (akkor sem, ha egyébként jellemzőek rá a fentiek).

Tartósság: A tartóssága fenomenális, reggel 7-től este 7-ig érzem magamon!

Ár, beszerezhetőség: A nagyobb parfümériákban is beszerezheted, de jobban jársz, ha az iparfümériából rendeled meg a bolti ár kb. feléért. :)

Összességében: Ez egy olyan illat, amit 1000 közül is fel lehet ismerni, ami egész nap körülölel, egész nap simogat. Hideg időben, alkalmakra, estékre szuper választás, nappali használatra is alkalmas, de csak ha már lecsengett a kezdeti, nagyon édes időszaka.

1 megjegyzés:

  1. Akkor jöttem is cáfolni az életkort! 20 éves vagyok, és nagy kedvenc a parfüm -sőt, még jól is áll, mert nagyon sokszor dicsérnek meg, amikor ezt használom. Nem mindennapos parfüm, hanem elmenős-elegáns, de velem valahogy nagyon együttműködik. Szóval igazából ez a parfüm is olyan, hogy tudni kell viselni.

    VálaszTörlés

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...