Szerintem sokkal jobb lenne, ha az adott cég, aki úgy dönt, hogy bevonja a bloggerinákat is a termékei népszerűsítésébe, nem egyetlen márka egyetlen termékével árasztaná el a blogvilágot, hanem például a parfümöket forgalmazó cég esetén, különböző márkájú, kiszerelésű, illatú (virágos, friss, gyümölcsös stb.), férfi-női parfümökkel, hogy az olvasókat ne untassuk ugyanazokkal a posztokkal egy hónapig. Értem én, hogy ez most újdonság és ezt kell nyomatni, de akkor is...
Azt is megértem, hogy be kell vezetni a terméket a köztudatba, de ha már ez a stratégia, akkor lehetne például szelektálni a bloggerinák között időben. Úgy értem, egyik hónapban az egyik ötös csoport kapna csak tesztelnivalót, legközelebb meg egy másik termékből másik öt, így senki nem maradna ki a körből, akit a cég érdemesnek tart a tesztelésre, de mégsem egyszerre írna mindenki ugyanarról...
Ez persze most nem csak kifejezetten erre a cégre vonatkozik, nem akartam kipécézni a Prestige Products csapatát, de nem csak blogger, hanem olvasó is vagyok, és utóbbiként már tényleg unalmasnak találom, hogy minden második posztban egy adott termékről van szó, amiről ráadásul majdnem mindenkinek ugyanaz a véleménye.
Félreértés ne essék! Nem az a célom ezzel a poszttal, hogy bárkit megsértsek, sőt! Nem vagyok marketing szakember, sosem dolgoztam a reklámszakmában, lehet, hogy én vagyok a hülye és tényleg ez kell ahhoz, hogy az emberek tömegei vegyék az adott terméket, ezáltal dollármilliókhoz juttatva a céget, de mint vevőt/olvasót engem inkább taszít ez a túlzott reklám, még akkor is, ha az adott termék egyébként kiváló minőségű!!
A mamám mindig azt mondja, hogy egy jó terméket nem kell agyonreklámozni, mert ha az tényleg olyan jó, akkor a híre szájról szájra fog terjedni és az emberek anélkül is megveszik illetve újravásárolják majd, hogy a médiában egyfolytában ezzel tömnék az agyukat. Persze tudjuk, hogy ez azért nem feltétlenül igaz, de van benne valami!
Egy szó, mint száz, egy rövidke posztot azért én is szentelek ennek a parfümnek, hogy viszonozzam a Newdoor Communications Kft. kedvességét, de akármennyire is örülök, hogy gondoltak Rám és hogy nyitnak felénk, a parfümről kialakult véleményemet ez nem fogja befolyásolni! Tényleg nem.
Itt most lehetne nyitni egy vitát arról, hogy a bloggerek eladják-e a lelküket egy kis ajándékért vagy sem, esetleg szépítenek-e a teszteken azért, hogyha nem is tökéletes a termék, a végén azért pozitív legyen az összkép, ezzel viszonozva a cégnek azt, hogy ajándékot küldtek, de ebbe most, ha nem muszáj, nem mennék bele....higgyétek el, nem akarjuk elásni magunkat azzal előttetek, hogy olyat ajánlunk, amit mi magunk sem vennénk meg vagy használnánk el! Annyira azért nem vagyunk "megfizetve/lekenyerezve", hogy kockáztassuk a szavahihetőségünket és feladjuk a véleményünket! Legalábbis nekem nem lenne pofám ehhez.
Még annyi, hogy akinek nem inge, ne vegye magára! Jó pár céggel találkoztam már, akire mindez abszolút nem jellemző, de mostanában annyi teszt jelent meg egy-egy adott termékről, hogy kezdem azt érezni, hogy a blogok lassan a cégek szócsöveié válnak, ami az olvasók elpárolásához fog vezetni, hiszen ha azt hiszik, fizetett reklámokat olvasnak, azt sem fogják elhinni, amit kérdezünk...
Na most aztán jól megmondtam :P, jöhet a teszt. :)
Csomagolás: Színes, fiatalos, vidám. Tetszik a kiemelkedő/lesüllyedő puma jel az üvegen és a kupakon, és z is, hogy utóbbi igencsak jól záródik. Én ebben nem találok semmi kivetnivalót, úgyhogy erről ennyit.
Típus: Eau de Toilette
Illatcsalád: gyümölcsös-virágos
Összetevők: papaya, mandarin, ribizli, lótusz, szantálfa, borostyán, őszibarack
Kiszerelés: 20 ml, 40 ml, 60 ml
Megjelenés éve: 2013?
Milyen az illata? Az első percekben nagyon töménynek, túlságosan édesnek találtam. (Ez tipikusan egy olyan parfüm, aminek kell egy kis idő!) Először a papaya dominál, igazi trópusi illatfelhőbe burkol, de a ribizli is határozottan jelen van. Kezdetben tehát nagyon intenzív és egyértelműen gyümölcsös.
Kb. 5 perc után már tompul ez az erős gyümölcsösség és fokozaton virágossá, szelídebbé válik az illat. A gyümölcsök azért nem tűnnek el teljesen és továbbra is elég édes marad a parfüm összességében, de már nem annyira fojtogató, mint a legelején.
Nekem igazából kb. félidőben tetszik a legjobban, 1-2 óra után, amikor már szinte lágy és már nehezebb eldönteni, hogy virágos-e vagy gyümölcsös-e valójában. A tartóssága átlagos, 4-6 órán keresztül szoktam érezni.
Kinek ajánlom? Mindenképpen a fiatalabb korosztálynak, mondjuk a 18-22 év közöttieknek.
Nappalra vagy estére? Talán inkább nappalra, de adott esetben megállja a helyét este is.
Milyen évszakra? Nyárra.
Összességében:
Alapvetően tetszik ez a parfüm, nem fog kárba veszni, de összességében nekem túl édes, túl erőteljes, túl gyümölcsös ez az illat. Ennél én visszafogottabb vagyok, így valószínűleg nem fogom beszerezni, ha elfogy.
Igen, teljesen átérzem, miről is beszélsz, a naponta felbukkanó Puma Sync teszt nekem is kicsit sok. Nekem annyi szerencsém volt, hogy később kaptam kézhez, így a tesztelését is később kezdtem, ezért majd valószínűleg csak a jövő hónapban írok róla tesztet - ennek megfelelően magukat a teszteket sosem olvastam el, nehogy véletlenül befolyásoljanak.
VálaszTörlésén is pont ezért döntöttem úgy, hogy nem fogok róla írni. és tényleg elég lenne, ha max 5 embernek küldenének, akkor is belefut az ember legalább egy tesztbe, ha érdekli a termék, ha nem.
VálaszTörlésEgyetértek veled, és még annyit tennék hozzá, hogy ha most kiküldtek 15-20 bloggernek ugyan olyan parümöt, az nem is garancia arra, hogy tetszeni fog-e nekik, mert - mint ahogy te is írtad - mindenki más. Pl. te a visszafogottságot képviseled, valakinek tetszik-tetszik, de nem az igazi, és biztos akad olyan is, akinek abszolút kedvenc lesz, szóval egyéniségenként lenne célszerű szortírozni, hogy kinek mit küldenek.
VálaszTörlésA parfüm téma egyébként szerintem macerás, én épp nem rég leltem rá a szerelemre egy noname márka kapcsán, viszont szaglászás nélkül nem nagyon lehet dönteni, hogy tetszik-e vagy sem, én legalábbis hiába olvasom el, hogy mi van benne, az orrom még nem tudja összetenni a leírtak alapján.
Szerintem pedig éppen azért küldik ugyanazt a parfümöt sok bloggernek, annak személyiségének és írásmódjának tudatában, hogy a vélemények az adott termékről megosztóak legyenek.
TörlésPont tegnap kommenteltem erről az egyik beauty blogon, nekem is a könyökömön jön már ki a puma és heidi klum ill. társaik, igazából már ott tartok h még ha érdekelne is az adott márka már csak azért sem venném meg, pont mert ennyire nyomják és ennyi blogger 'eladta' magát már ezeknek a sajtóanyagoknak. Majd ha hónapok múlva valakinek feltűnik a kedvences videójában/posztjában, akkor esetleg elgondolkodom a dolgon. :-)
VálaszTörlésTeljesen egyetértek. Nem érdekelnek a szponzorált tesztek, ahogy (elnézést) a Tied sem olvastam el :) . Van saját véleményem, én magam szeretném megtapasztalni bárki befolyásolása nélkül, hogy milyen az adott termék. K*vára nem érdekel ilyen szempontból a reklám :).
VálaszTörlésAmúgy meg, mint olvasónak elegem van, hogy kinyitom a púderpamacs oldalát és csak a Puma a és Heidi Klum parfüm dől rám. Juszt sem érdekel már és sem egyiket, sem másikat dafke meg sem szagolom.
Vannak még egyéb gondolataim ezzel kapcsolatban , de azzal tuti magamra háborítanám a bloggerinák többségét. :)
"Nem érdekelnek a szponzorált tesztek, ahogy (elnézést) a Tied sem olvastam el :) " - abszolút megértelek. Sajnos hiába írok igazat az adott termékről amit kaptam, mindig lesznek, akik nem fogják elhinni, hogy nem fizetett reklámról van szó.
TörlésTöbbek közt emiatt is döntöttem úgy a napokban, hogy igenis válogatni fogok a cégek ajánlatai között. Egyszerűen nem szabad mindent elfogadni és mindenről írni, amit kapok, mert a végén nem lesznek más posztok a blogon, csak szponzorált kozmetikumok tesztjei...
"én magam szeretném megtapasztalni bárki befolyásolása nélkül, hogy milyen az adott termék"
TörlésAkkor ezek szerint nemcsak a szponzorált, hanem semmiféle tesztet nem olvasol el.
Tévedés :) Miután megvettem és használom olvasom el mások véleményét és tényleg csak a véleményét , nem a reklámot.
TörlésVolt már nem is egyszer, hogy ami nekem a legesleg, azt éppen mások húzták le és persze fordítva is.
A Puma Sync, Heidi Klum Shine és új Avon áradattól én is picit már borsódzom, persze értem hogy jó ez kell, ez csak tényleg meg lehetne oldani máshogy is. Ne ugyanazt kapják a bloggerek, vagy ne ugyanakkor. Persze akkor menne az irigykedés, hogy ő miért kapott alapozót én meg "csak" egy szemceruzát. Én olyat is láttam már, hogy "Ő miért kapott bármit is mikor még Instagramja meg Twittere sincs." Persze az is igaz, hogy sok blog nem érdemli meg azt a többszáz olvasót akije van, főleg ha csak nyereményjátékok miatt iratkoztak fel rá. És én azzal sem értek egyet, hogy olyan bloggerinák, akik egy hónapban egyszer írnak egy posztot (kb. csak azért hogy ne mondhassák, hogy megszűnt a blog és kapják a tesztelni valót)kapják a termékeket, azokkal szemben, akik heti rendszerességgel, igényes posztokat írnak. De ha már itt tartunk szerintem azok sem érdemlik meg a termékeket, akik nem készítenek velük sminket, stb. Hiszen így élesben, bevetésen nem is láthatjuk őket, max egy-egy blogsale alkalmával, ami szerintem baromi pofátlan dolog.
VálaszTörlésmuszáj ideírnom....én ott voltam a sajtóeseményen és az történt hogy a forgalmazó tapasztalatlan...nem tudták hogy ezzel "rosszat" tesznek hogy mindenkinek egyszerre ugyanazt...csomót beszélgettünk velük .... igy nem hiszem. hogy a jovoben lesz ilyen...a masik hogy szerintem meg igy is lehetne jo tesztet irni...nem kell a sajtokozlemenyt bemasolni....
VálaszTörlésEzért is kellene esetleg a szponzoroknak szelektálni. Ha már "befogják" a termékeik ingyen reklámozására ( mert igazából erről van szó) a bloggerinákat, akkor már nézzenek picit utána, hogy kicsit speciálisabb legyen feléjük a kínálat, ne mindenki ugyanazt tesztelje.
TörlésHa minden érdek nélkül lenne a tesztelés, szerintem csak akkor és csakis akkor lenne értelme ugyanazt eléjük rakni. Akkor szórhatnák szét és lehetne a reklám, hogy húsz nőből álló tesztcsoportunkból 87 % ajánlja...
hát nem tudom, szerintem elég szomorú, hogy valaki nem tájékozódik a blogok világában, ha már rajtuk keresztül akar reklámozni. és nem csak konkrétan erre a cégre értem, hanem nagy általánosságban, marketinges szemmel kifejezetten bosszantó ezeket a "bakikat" végignézni.
Törlésén is mint blogger és mint olvasó is nézem a magyar beauty blogokat. hozzá kell tenni, hogy a marketing pszichológiájában benne van, hogy egy bizonyos terméket, szót, szlogent, dallamos 10-szer kell hallanunk ahhoz, hogy az teljes mértékben rögzülni tudjon a tudatunkban. nyilván zavaró, ha egy nap négy ember is erről ír, de akkor egyszerűen nem kattintok rá azokra a posztokra és kész. természetesen lehet ezt jobban, eredményesebben csinálni, de ahogy bettynova is írta, tapasztalatlanok ilyen téren még, később ezzel biztosan nem lesz probléma.
VálaszTörlésarról pedig, hogy eladom-e a lelkem. nem. én mindig azt írom le, ami az igaz és őszinte véleményem. ha elvesztettem ettől egy szponzort, és ezzel párhuzamosan három havonta egy tesztelésre kapott 'ingyen' terméket, akkor így jártam. de hiteles akarok maradni és biztosítani akarom az olvasóim felé, hogy megbízhatnak bennem és abban amit írok.
(roni)
Kivételek mindig vannak és lesznek is. Helyes.
TörlésAmúgy ezért is jó az általam említett oldal (még véletlen sem nevezem nevén a továbbiakban, nehogy reklám szaga legyen) , mert látom a címet katt tovább és nem olvasom el a sokadik korrekt, vagy éppen a szponzornak tetsző véleményt.
Sziasztok!
VálaszTörlésÉn csak olvasó vagyok, és nagyon uncsi a sok Puma, Heidi reklám..
Igaz, hogy a Puma absz. nem a stílusom, de simán csak továbbmegyek ha látom valahol.
Azonban érdekes, hogy pl. a Maybelline color tatoo is kb 100x jelent már meg, de arról érzem, hogy kezd bekúszni az agyam azon csücskébe, ahol a vágyódások vannak :D
Amúgy meg nagyon jó teszteket olvasni, mert nem nekem kell 1000 kozmetikai cuccot kipróbálni. Pl mennyire gáz már az Avon új extrapigmentált szemfestékei, amik a lányok tesztjei alapján pocsékabbak, mint egy eccence.. (az essence jó amúgy!)
Kellemes pénteket!
Viki
Én is szoktam kapni termékeket tesztelésre, pl. kaptam ezt a parfümöt is, meg más cégektől is kaptam már dolgokat. Őszintén szólva ezidáig szerencsésnek érzem magam, mert olyan dolgot még nem kaptam, amit ne használnék. (Illetve de, van még pár dolog a szekrényben, de az azért, mert még a kipróbálásukra sem volt időm...)
VálaszTörlésEgyébként ez a parfüm, jelenleg a kedvenc (!) parfümöm. Minden nap ezt használom, a barátnőm is megvette már magának, annyira megtetszett neki rajtam.
Én blogsale-t sem tartok soha, sőt a tesztelnivalókról sem írok egyszerre, hanem többféle helyzetben való használat után írok véleményt, illetve tippeket, hogy hogyan lehet a lehető legjobban használni az adott terméket.
Egy az egyben soha nem másolok be reklámszöveget, max részleteket beteszek, de a saját szavaimmal írom le a termékről vagy egy-egy bevezetésről a gondolataim.
Én sem szeretném elveszíteni a hitelességem, szóval szerintem is érdemes ezt átgondolni mindenkinek. Amúgy jó kis poszt lett Katie, mint mindig. :)
En is teljesen egyetertek. Nem tudom, hogy itt valaki koveti-e a The Sunday Girl blogjat, mert en mar is csak nagyon halovanyan. Ha uj posztot latok tole, rogton legorgetek, megnezem PR kuldemeny-e, es ha igen, el se olvasom. Sokszor allitotta be ugy, mintha neki tunt volna fel a termek vagy vmi, kozbe meg ott van alul h 'PR'. Teljesen hiteltelen az ilyesmi egy ido utan...Nem eleg, hogy a tv-ben, meg mindenhol reklam, de hogy mar ott is reklamozni akarnak ahova kikapcsolodaskent fordulok egy kis ujdonsagert, az mar pofatlansag :/ Orulok, hogy vannak meg bloggerek, mint pl Te aki nem fel leirni a velemenyet :)
VálaszTörlésHümm... valahol egyetértek veled, főleg a hitelesség tekintetében, de azt hiszem, én kicsit árnyaltabbnak látom a dolgot.:) Bevallom, nekem is sok minden nem tetszik, még ha nem is gyakran fejtem ki erről a véleményem.
VálaszTörlésNem kifejezetten az zavar, hogy sok helyen felbukkan egy-egy termék. Inkább az - és előre is bocsánat azért, amit írni fogok - , hogy a bloggerek nem dolgoznak meg a róla készült bejegyzéssel. Mert akkor lehetne mind más, érdekes, változatos. És jobb.
Nem szeretem azokat a teszteket, ahol úgy írnak egy sminktermékről, hogy azt még élesben nem is próbálták ki (bocsánat, de az az én véleményem szerint nem teszt, inkább csak "zsákmány"), szintén nem szeretem, mikor egy parfümről (vagy bármiről) csak a leírását, sajtóanyagot másolják be. Ha már itt tartunk: tudom, hogy piszkosul nehéz egy illatról írni, de próbálkozni kell, és nem csak bemásolni az illatjegyeket meg egy két soros ajánlást fűzni melle. (Nem gondolok itt most konkrétan senkire, ezt szeretném leszögezni!) Én egy hete "gyúrok" egy bejegyzést két Mexx parfümről, mert minden nap csak egy-egy "fázisban" tudom megfigyelni őket. De mikor kész lesz, akkor az valóban az én véleményem lesz. És garantáltan másabb lesz, mint a többi akárhány bejegyzés róla, már csak azért is, mert a saját szavaimmal, a saját stílusomban írom.
Az egy az egyben másolt híreket, újdonságokat végképp nem szeretem. Az már más tészta, ha egy bloggernek megtetszett valami, és fűz hozzá néhány szót, onnantól számomra már teljesen rendben van a dolog. De azt is megértem, ha valaki nem így gondolja. :)
Ha már felmerült a Prestige Products, azt is muszáj megjegyeznem, hogy én rettenetesen szimpatikusnak tartom őket és örülök a felbukkanásuknak, még ha nem is biztos, hogy a legjobban kezelik/kezelték a dolgot. Őszintén reménykedem benne, hogy lassan beindul a hazai parfümkultúra, éppen ideje lenne. Hátha ez is egy kis lépése.:)
Amivel én gondban vagyok, és ami szerintem még sok bloggert befolyásol, az az, hogy a többségünk ugyan nyitott a cégek felé, de nem is akarja "eladni" magát, viszont nem találjuk, hogy hol is a határ. Engem például pár héttel ezelőtt megkeresett egy cég, tesztelésre ajánlottak valamit. Magyarok (számomra ez plusz pont, bocsánat), és a termékük is érdekelt. De mivel szérumról volt szó, nyilván nem írtam róla két használat után. Tegnapra időzítettem a múlt héten megírt posztot, erre pár napja kaptam tőlük egy levelet, ami ugyan végig udvarias volt, de mégis, kicsit noszogatásnak éreztem. Elgondolkodtam, hogy mit csináljak... makacs természet vagyok, az első gondolatom a "most már azért sem" volt, de aztán arra jutottam, hogy maga a termék tetszett, akkor miért ne számolnék be róla... (a Harangvölgyi szérum az amúgy) Szóval ilyen helyzetekben néha én sem tudom, mi lenne a helyes döntés.:/
Annyi biztos, hogy mást nem vagyok hajlandó írni egy termékről sem, mint amit gondolok, sajtóanyagot szintén nem vagyok hajlandó bemásolni és alapos kipróbálás előtt sem írok tesztet. Ezek az én szabályaim, nem mondom, hogy tökéletesek, de olyan szempontból beváltak, hogy minden véleményért, amit megírtam, vállalni tudom a felelősséget, mert azok az én gondolataim, tapasztalataim.
Hupsz, nagyon elkanyarodtam, és elég kuszák is a mondataim, bocsánat, de ez most valahogy... kibukott belőlem.
Természetesen elveszett amit írtam, kezdem elölről! Nem olvastam most végig a hozzászólások, először elmondom a véleményem én is.
VálaszTörlésAz éremnek ebben az esetben két oldala van. Addig amíg a lányok elvannak a szendvicsekkel és az ajándékcsomaggal ahelyett, hogy elmondanák a véleményüket, nem meglepő a helyzet.
A múlt heti Mexx bemutató után mindössze hárman maradtunk ott beszélgetni a helyzetről és elmondani, hogy nekem például nagyon elegem van a Puma parfümből, ahogyan Heidi és a szőrtelenítő is az idegeimre megy már. Egyszerűen szelektálni kell, mert éppen a kívánt hatás ellentét váltja ki a tömeges marketing poszt, főleg ha Ctrl C + Ctrl V az egész.
Elmondtuk a véleményünket, ők megköszönték és a későbbi levelezésből kiderült, hogy megfogadták a tanácsokat is. Egyszerűen szóvá kellene tenni, hogy ez így nem lesz jó.
Én a magam részéről, ha egy bloggert alapvetően szeretek és becsületesnek tartok, akkor elolvasom ezeket a posztjait is, aztán mérlegelek. Azt hiszem, vagyok olyan intelligens, hogy el tudjam dönteni, hogy mi őszinte és mi baromi nagy maszlag. Azt nem vagyok képes elviselni, ha vki csak apróbetűben írja le, hogy tesztelésre kapta, és a posztban meg olyanokat füllent, hogy ő vette meg vagy ő bukkant rá, vagy hú, de régen ki akarta próbálni. Azt én is gyűlölöm, amikor vki olyat vállal el, hogy bemásolja a sajtóközleményt akármilyen saját gondolat nélkül, főleg ha még a kezében sincs a termék (volt/van egy olyan bloggerina, akinek az egész blogja ilyenekből állt... a leginkább a több tízezres, megfizethetetlen Scholl cipős poszt vágta ki nálam a biztosítékot, amit a cím alapján a nőci beadott őszi cipőtrendeknek, és 3 saját mondat kivételével a sajtóközlemény volt bemásolva... ráadásul úgy adta be, mintha neki annyira tetszenének, pedig teljesen oportédak voltak, és az ő stílusától is nagyon távol álltak... és a 80%-a a posztjainak olyan átlátszóan szponzorált volt). Azt sem szeretem, amikor a láthatóan gagyi minőségű sminkcuccokról áradoznak, mert az van kiadva ukázba, pl. kínai bolt szinten pigmentált szemfesték...
VálaszTörlésIlyen értelemben egyébként a Puma parfümök annyira nem zavarnak, mert a legtöbb blogger tényleg véleményt írt róluk. De ez a Heidi Klum-os parfümös sajtóközlemény... uramisten. Én sok mindent elviselek egy beauty blogtól, de ne vegye át a helyét a TV-reklámoknak...
Annyira örülök, hogy végre valaki leírta ezt, csak azért nyitottam meg a posztot, mert a cím már sejtette a témát, különben használtam volna a "Mark as read" gombot bloglovinen, ahogy azt a többi Puma sync és Heidi Klum című bejegyzésnél is használtam (nagyjából az első két megjelent posztot leszámítva). A parfüm nálam amúgy is az a kategória, amiben nem befolyásol más véleménye, kicsit szélsőséges az ízlésem és csak a saját orromra szeretek támaszkodni. 1-1 bejegyzést még talán elolvasok ilyen témában, talán ha szembejön velem az adott parfüm megszagolom és kész, de mostanában tényleg hatalmas méreteket öltöttek ezek a parfümkampányok. Mindezek ellenére megértem, hogy ha kaptok tesztelésre valamit, akkor illik róla írni a blogon, úgyhogy egyik bloggerinát sem hibáztathatjuk ezért, tényleg inkább a cégeknek kéne elgondolkodniuk.
VálaszTörlésIgazából "mi bloggerek" is tudunk ezen egy kicsit segíteni. Manapság elég ritka, hogy összesen egy platformon képviseli valaki a blogját, így a különböző platformok között szét lehet ezeket szórni. Pl. ez a puma teszt egy pár sorral+jó képpel elintézhető egy facebook bejegyzésben. Így viszonozni tudod az adott cég ajándékát amellett, hogy az olvasóid idegeit kevésbé cincálod a huszadik ugyanolyan sajtóanyaggal, illetve tényleg okosan használod a blogodhoz kapcsolt egyéb platformokat is. A Facebook ilyen kiegészítésnek tökéletesen elfogadott, lassacskán az instagram is tölthet be hasonló szerepet.. ettől függetlenül teljesen megértem az olvasók felháborodását, csak ezzel a javaslattal szeretnék javítani a jelenlegi helyzeten :)
VálaszTörlésÉn lassan a puderpamacsara fel se megyek, mindenhol ez, meg sok sok Heidi és a többi. Nem tudom engem valahogy hidegen hagy ez a fajta marketing. Anno mikor blogoltam én is kaptam termékeket. De ez a sajtószöveg bemásolása, meg amikor a csapból is ez folyik. Moon Angel hozzászólása pedig nagyon igaz! Én is pislogtam, hogy olyan ír úgymond "muszájból" aki hónapokig nem blogol. Pixibox oldalán volt pár hónapja hogy az egyik blogger bepróbálkozott, persze illedelmesen, addig a pillanatig imádtam is a blogját, de azóta rá se nézek. Szerintem ez gáz.
VálaszTörlésÉn lassan a puderpamacsara fel se megyek, mindenhol ez, meg sok sok Heidi és a többi. Nem tudom engem valahogy hidegen hagy ez a fajta marketing. Anno mikor blogoltam én is kaptam termékeket. De ez a sajtószöveg bemásolása, meg amikor a csapból is ez folyik. Moon Angel hozzászólása pedig nagyon igaz! Én is pislogtam, hogy olyan ír úgymond "muszájból" aki hónapokig nem blogol. Pixibox oldalán volt pár hónapja hogy az egyik blogger bepróbálkozott, persze illedelmesen, addig a pillanatig imádtam is a blogját, de azóta rá se nézek. Szerintem ez gáz.
VálaszTörlésEgyrészt egyetértek, és ezt a parfümöt szerintem nem is foglalom majd bejegyzésbe, hiszen kérdőív kitöltéséért kaptam ajándékba, nem simán tesztelésre, másrészt az Avon-termékek esetében kicsit örülök is, utólag, hogy nem kaptam, mert így biztosan nem kérdőjelezik meg a tesztjeimet, bár ezek után lehet, hogy bele kellene írnom, hogy saját pénzen szereztem be őket... Tesztelésre kapott terméknél is lehet negatívum és pozitívum, ahogy saját pénzen vásároltnál is, sőt, az utóbbi esetben is igyekszem megtalálni a kevésbé jó termékekben is a pozitívumot, egyfajta önigazolásként, hogy nem feleslegesen adtam ki az adott összeget. :-)
VálaszTörlésÉvek óta követek már blogokat, eleinte rengeteg volt az olvasómban, de szépen lassan lemorzsolódott a többség és kialakult az abszolút kedvenceim köre. Még így is, hogy kb. mostanra már csak 10 blogot követek rendszeresen, minden napra volt egy Puma Sync bejegyzés. Bevallom, mindet elolvastam, ugyanis nem véletlenül maradtak meg a jelenlegi blogjaim kedvenceknek, szeretem, ahogy ezek a csajok írnak. Bármiről. Attól függetlenül is, hogy nem szeretem alapvetően a Puma parfümöket. Egyszerűen kíváncsi vagyok ezeknek a lányoknak a véleményére szépségápolás(és több más) témában is. Volt már olyan, hogy egy blogbejegyzés hatására vettem meg egy adott terméket, mert annyira megbíztam az adott poszt írójának véleményében, ami nem mellesleg hiteles képekkel volt alátámasztva. Ennek ellenére vettem már olyan terméket is, amiről egyikük sem mondott túl jókat, nekem viszont bevált. Töröltem már a listáról azért bloggert, mert nem a saját véleményét írta le, hanem sajtóanyagot. Számomra az is idegesítő, ha a dobozon található "ígéreteket" másolják be. A face chartokkal pedig őrületbe lehetne kergetni. Egy hiteles blogger azért ír, hogy Saját véleményét megossza az olvasóival, a teljesség igénye nélkül. Nem akar befolyásolni, sem rábeszélni, csak simán elmondja a véleményét az ő saját stílusában, amiért mi elolvassuk. Aki azért nem mer rosszat írni egy ajándékba kapott termékről, mert attól fél, hogy többet nem kap attól a cégtől semmit, annak annyit tudnék tanácsolni, hogy most azonnal hagyja abba a blogolást, mert ami már érdekből, és nem szívből jön, az sz*rt sem ér... Az olvasók előbb-utóbb el fognak pártolni egy személytelen, haszonleső bloggertől. Én elhiszem, hogy ez a szféra már iszonyúan túlterhelt, rengetegen írnak, viszont , azok maradnak majd fent, akik az Olvasóikhoz írnak, és nem a Cégekhez ajándékok és ingyencuccok reményében.
VálaszTörlésAz érem másik oldala: A Heidi Klumos posztok összege egy játék volt igazából, bár nem tudom ki mennyire olvasott erről (sajnos én is elfelejtettem ezt leírni), aminek a lényege az volt hogy aki egy legjobb cikket ír róla, annak a cikke be fog kerülni egy központba, és kap egy parfümöt. Én pl nem arra mentem, hogy nyerjek, egyszerűen csak kíváncsi voltam, hogy vagyok-e annyira jó, hogy beválogatnak x író közül a 4 legjobbnak...
VálaszTörlésAbban viszont egyetértek, hogy a mindenhol és állandóan ugyanaz nem jó, mindenki unja. Én pl mindig leírom bármelyik tesztemben, ha találok jót-rosszat a termékben. Van akinek beválik, van akinek nem, nyilván van olyan termék ami 90%-ban tényleg jó, és tényleg bevált. Még mindig azon a véleményen vagyok, hogy hülyeség elferdíteni a dolgokat egy termékről, leírod a rosszat és a cég nem küld több cuccot? Na bumm...
Én is leszoktam már a sajtóanyagokról, kb 2% ha megmaradt nagy ritkán, se Essence, se Catrice, se semmi más, vagy ha igen, akkor azt a blog FB oldalán, ott talán nem zavarja annyira az olvasókat.
Egyébként nekem is ez volt az igazi mozgatórugóm, hogy a kiválasztott blogposztokat megmutatják szakembereknek.
TörlésAz érem másik oldala: A Heidi Klumos posztok összege egy játék volt igazából, bár nem tudom ki mennyire olvasott erről (sajnos én is elfelejtettem ezt leírni), aminek a lényege az volt hogy aki egy legjobb cikket ír róla, annak a cikke be fog kerülni egy központba, és kap egy parfümöt. Én pl nem arra mentem, hogy nyerjek, egyszerűen csak kíváncsi voltam, hogy vagyok-e annyira jó, hogy beválogatnak x író közül a 4 legjobbnak...
VálaszTörlésAbban viszont egyetértek, hogy a mindenhol és állandóan ugyanaz nem jó, mindenki unja. Én pl mindig leírom bármelyik tesztemben, ha találok jót-rosszat a termékben. Van akinek beválik, van akinek nem, nyilván van olyan termék ami 90%-ban tényleg jó, és tényleg bevált. Még mindig azon a véleményen vagyok, hogy hülyeség elferdíteni a dolgokat egy termékről, leírod a rosszat és a cég nem küld több cuccot? Na bumm...
Én is leszoktam már a sajtóanyagokról, kb 2% ha megmaradt nagy ritkán, se Essence, se Catrice, se semmi más, vagy ha igen, akkor azt a blog FB oldalán, ott talán nem zavarja annyira az olvasókat.
Én csak olvasó vagyok, nem írok blogot, de egy kicsit más oldalról közelíteném meg a problémát.
VálaszTörlésAzzal teljesen egyet értek, hogy mindenhol ugyan azt a terméket/tesztet látni rémesen unalmas, főleg ha olyan termékről van szó, aminek a használata egy fotón túl nem dokumentálható. Értem ez alatt hogy pl egy tesztelésre kapott sminktermékkel ha készítenek is sminket, és nem csak mintát akkor 10 blogger 10 féle posztot is kihozhat belőle akár(ki ki kreativitása, tehetsége szerint), még akkor is ha mindenkinek pozitív véleménye van. Míg egy parfümnél ez eleve kizárt. Ezt mindenképp figyelembe kellene venni a szponzoroknak is.
Itt jegyezném azonban meg, hogy olvasóként többre becsülöm a posztot, ha a sima swatchon túl sminket is készítenek (akár külön bejegyzésben) a termékkel. Ezzel esetleg ihletet adva az olvasóknak is, a "hogyan használjuk" témában.
Bár nem egészen illeszkedik ide,de engem érdekelne, hogy mi befolyásolja hogy miről írtok? Más olvasók nevében nem beszélhetek, úgy gondolom az újdonságokról mindenki szívesen hall, de én rettenetesen hiányolom, a sminkeket, de még inkább a step buy step bejegyzéseket. Megértem, hogy ez időigényesebb és nem mindig kivitelezhető (fényviszonyok, vagy időhiány miatt). De én pl nem csak azért olvasok blogokat, hogy jó dolgokkal találkozzak. Mert szép és jó ha megismerkedünk vmi újdonsággal egy blog révén, beszerezzük, na de a fő cél hogy használjuk.
Tudom, próbálni, gyakorolni mindenki tud..., de én mint kevésbé gyakorlott full hobbi sminkes, egy 12-es sleek palettánál (főleg az izgalmasabban összeállított daraboknál) örülnék konkrét használati tippeknek is.
Természetesen vannak akik most is csinálnak ilyen bejegyzéseket, és nekik továbbra is köszönöm. :)
Viszonylag korán bekapcsolódtam olvasóként a magyar blogokhoz,számomra egyértelműen szembetűnik, hogy míg kezdetben a gyakorlati tippek domináltak,idővel a fő téma átcsapott az újdonságok/új kollekciók bemutatásába/ tesztelésébe, kezdetben sminkkel később már csak tesztel, manapság pedig a promóciók uralják a terepet. És valahol közben elveszett a lényeg... vagyis a termék használata, annak bemutatása.
Úgyhogy összességében ezért érdekel, hogy ti, mint írok szintén érzitek-e ezt a tendenciát a magyar blogoknál? vagy a blogotokon azt tapasztaljátok, hogy az olvasók erre buknak, csak a teszt, csak az újdonság???
Elnézést ha kicsit hosszúra nyúlt a hozzászólásom. De nagyon örültem a felvetésnek, mert teljesen egyet értek Katie-vel.
Ivell
A sminkek manapság tényleg háttérbe szorultak, Nálam is és máshol is. Esetemben ennek az időhiány az egyetlen oka. Hétköznap dolgozom, 17:00 után érek haza, ekkor már a fényviszonyok egyáltalán nem alkalmasak semmilyen fotózásra, de ha még ez megoldott is lenne, akkor sem érnék rá hétközben.
TörlésEgyedül hétvégén van alkalmam sminkes posztot fotózni, de ilyenkor is annyi a teendő, hogy örülök, ha egy tesztet össze tudok hozni... Ez alatt a két nap alatt ugyanis ki kell takarítani az egész lakást, be kell vásárolni, ki kell mosni, ki kell vasalni, nem ártana találkozni a szülőkkel, a barátokkal, jó lenne kicsit pihenni és néha szórakozni is, és sajnos ezek mellett a blogra nem mindig jut idő.
Én is örülnék, ha legalább heti egy smink lenne a blogon, de egyelőre nem ez a prioritás számomra.