2017. június 23., péntek

Paletták vs monó szemhéjpúderek - Te melyiket szereted jobban?

Azt gondolom, hogy a többség a palettákat preferálja az egyrészes szemhéjpúderekkel szemben. Sokáig én is azt gondoltam, hogy jobb egy-egy nagyobb palettába beruházni, de mostanában egyre inkább azt gondolom, hogy a palettákkal szemben célszerűbb egyrészes szemhéjpúdereket vásárolni. 

Főként azért változhatott meg a véleményem, mert rengeteg sminkcuccot halmoztam fel az elmúlt években és most szeretném csökkenteni a palettáim számát is - többek közt -, de egyszerűen nem tudok dönteni, hogy melyiket tartsam meg és melyiket ne. Mindegyikben van ugyanis egy-két olyan szín, amiről nehezen mondok le, ugyanakkor tudom, hogy azon a két színen kívül az összes többi felesleges, így észszerű lenne kiszanálni, de amiatt a két szín miatt egyszerűen nem megy.  

Éppen ezen keseregtem, amikor rájöttem, hogy ha annak idején monókba fektettem volna, most nem lenne ilyen gondom. Amit nem szeretek, azt egyszerűen félretenném, amit meg szeretek, megtartanám, nem kellene mérlegelnem. Pofon egyszerű lenne, én azonban annó palettákat gyűjtöttem, így most kénytelen vagyok töprengeni.    

A Zoeva En Taupe palettájában pl. csak a matt színeket szeretem igazán (4 szín a 10-ből), a fényeseket nem, de azokat viszont szeretem annyira, hogy ne tudjam olyan könnyen elengedni a palettát. 


Ugyanezt érzem a MUR palettámmal kapcsolatban is (a matt színek nagyon szuperek, de a fényesekkel annyira nem vagyok kibékülve), sőt az egyik Too Faced palettámmal is ugyanez a helyzet: a 9-ből csak 1 matt színt szeretek, a többi 8-at nem igazán, de azt annyira, hogy egyszerűen nincs szívem Blog Sale-re küldeni a palettát, pedig az lenne a logikus lépés. 


Vagy ott van a wet'n'wild Comfort Zone palettája, amiben 8 szín van, de csak 1-et használok rendszeresen, a többi nélkül simán tudnék élni, de még sem tudok tőle megválni. 

Vitathatatlan tény, hogy a palettáknak vannak előnyei. Pl.:

1. A paletták csomagolásai mindig szebbek, fantáziadúsabbak, mint a monó szemhéjpúdereké.
2. Utazásnál sokkal praktikusabb egy-két palettát magaddal vinni, mint sok-sok monó szemhéjpúdert.
3. A palettákba általában egymással harmonizáló, egymással jól kombinálható színeket tesznek, sőt a színeket úgy rendezik el ahogy célszerű azokat kombinálni, így nem sokat kell gondolkodnod, hogy egy-egy színt mivel egészíts ki, hiszen már előre kitalálták helyetted.

Viszont, van egy csomó hátrányuk is

1. Sok helyet foglalnak, főleg ha feleslegesen nagy a csomagolásuk. Lásd néhány Urban Decay paletta. 
2. Sajnos a palettákon belül változhat az egyes színek minősége, illetve nagy valószínűséggel minden palettában van egy-két olyan szín, amit nem szeretsz. Vagy mert nem elég pigmentált, vagy neked nem áll jól, vagy nem szereted a finishét, vagy bármi. 
Sokszor már előre tudom - a vásárlás pillanatában -, hogy azt a színt biztosan nem fogom szeretni, de muszáj megvennem azt is, ha többit viszont szeretném a magaménak tudni. 
3. Azt is elég nagy hátránynak érzem mostanában, hogy vannak színek, amiket majdnem minden egyes palettába beleraknak. Ez pedig azt jelenti, hogy ha sok palettát veszel, sok egyforma szemhéjpúdered lesz, amiket valószínűleg sosem fogsz elhasználni, viszont muszáj vagy tárolni mindet.  
Pl. három matt fekete szemhéjpúdert tartalmazó Sleek paletta mellé elég feleslegesnek tűnik egy újabb palettába beruházni, amiben újfent van egy matt fekete, nem igaz? 
4. Ha csak nem személyre szabható a paletta (vagyis nem egy Z palettában vannak a panek), akkor nem tudod eladni vagy elajándékozni a számodra nem tetsző színeket, így egy csomó szín csak kallódik, ahelyett, hogy valaki használná/szeretné őket. 


Nem mondom, hogy a monó szemhéjpúdereknek nincsenek hátrányai. Pl.:

1. Sajnos nem minden szín érhető el monó kiszerelésben, ami a palettákban igen. 
2. Ahogy arról már korábban volt szó, utazásnál sokkal praktikusabb egy palettát magaddal vinni, mint 10-20 monót, sőt tárolni is nehezebb 20 monó szemhéjpúdert, mint két 10-10 darabos palettát. 
3. Előfordulhat, hogy összességében többet kell fizetned ugyanannyi szemhéjpúderért egyesével, mint egyben, paletta formájában. 
4. Nem minden márka gyárt egyrészes szemhéjpúdereket sajnos. Pl. a Zoeva és a Sleek sem. :(

Viszont, van egy csomó előnyük is

1. Például az, hogy nem kell azonnal nagy összeget kiadnod (5-15-20 ezer Ft-ot), ráérsz apránként, egyesével is megvenni őket, ahogy a pénztárcád engedi. 
2. Könnyen megszabadulhatsz a kevésbé szeretett színektől. 
3. Nincs ismétlődés, sem felesleges színek a kollekciódban. Csak olyan színeket birtokolsz, amiket szeretsz, és abból is csak annyi van, amennyit te szeretnél. 
4. A monókat is lehet helytakarékosan tárolni, sőt elkészítheted a saját álompalettádat, ami totál egyedi és csak olyan színek vannak benne, amivel 100%-osan meg vagy elégedve. 

Persze a fentiek nem jelentik azt, hogy nem szeretem a palettáimat. A Sleek palettáimról pl. semmi pénzért nem mondanék le, pedig vannak bennük számomra felesleges színek és sok ismétlődő szín is.
Csak hát amikor racionalizálni szeretném a készletem, a paletták sokkal nagyobb kihívást jelentenek, mint a monók, így azt kívánom, bárcsak kevesebb palettát vettem volna korábban és több monót. 

/Persze mondhatnátok azt, hogy szedjem darabjaira a palettáimat és adjam el/ajándékozzam el pan formájában a nem kívánatos színeket, de sajnálnám tönkretenni az amúgy kiváló állapotú palettáimat emiatt...:(/

Ti hogy álltok a kérdéshez? :)

2 megjegyzés:

  1. Pontosan ebben a dilemmában vagyok én is. Néha mono-kat veszek, néha palettákat, nem tudom eldönteni hogy melyik a jobb. :D

    VálaszTörlés
  2. Megértem a dilemmát. Én úgy szoktam, hogy megveszek néhány palettát, van egy natúr barnás, egy natúr mályvás, egy színes pasztell és egy színes élénk bulipaletta. Ezekmellé megengedek magamnak monokat vagy 4-es palettákat a kék illetve zöld árnyalatokban, mert ezeket a szneket használom az esetek 90%ában. :)
    Így mindkettő fajtából pont az és annyi van, amennyi kell.

    VálaszTörlés

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...