2012. szeptember 24., hétfő

A rejtett szemhéj sminkelése

A minap Andi kolléganőm azzal keresett meg, hogy üljünk össze valamikor, mert nagyon sokat szenved a kicsi szemével és szeretné valahogy sminkkel kiemelni, nagyítani és örülne, ha adnék pár tanácsot, illetve kisminkelném, hogy lássa mit lehetne kezdeni ezzel.

Andinál azért is nehéz ügy a sminkelés, mert amellett, hogy tényleg kicsi szemei vannak, szinte a teljes szemhéja rejtett: csak egy vékony tusvonalnyi rész látszik, ha egyenesen előre néz.  (Tipikus ázsiai szemei vannak.:)

A sminkelésre valamikor hétvégén sort kerítünk, addig is néhány szó a rejtett szemhéjról, általános sminkeléséről:

A rejtett szemhéj jellemzője, hogy a mozgó szemhéjból szinte semmi nem látszik, a szemhéj bőre tulajdonképpen rálóg a szemre, ezáltal a szem kicsinek hat.
Azt gondolom egyébként, hogy a rejtett szemhéjjal sincs annyira nehéz dolgunk, sokféle smink jól állhat az ázsiai szemű csajoknak.  :) Az alapvető gond az, hogy nincs igazán hely dolgozni, sem a külső V-nek, sem a mozgó szemhéjnek nincs tere.

Íme néhány híresség, akiknek szintén rejett szemhéjuk van:

Blake Lively:

Catherine Zeta Jones: 

Lucy Liu: 

Lindsay Price: 

 Hayden Panettiere:

Alapszabály, hogy ennél a sminkelési technikánál a mélyítővonal felett kell dolgoznunk a színekkel és az árnyékolással, a munka nagy része ott történik, és egészen magasra, a szemöldök vonalához viszonylag közel, felfelé illetve kissé kifelé satírozzunk a színt.


Szerintem 4 dolog van, amivel gyönyörűen ki lehet emelni az ilyen szemformát:

1. Műszempilla! Műszempillával és egy okosan meghúzott füstös tusvonallal még a rejtett szemek is csodásan hangsúlyosak lesznek.



2. Füstös tusvonallal indítunk, amit viszonylag magasra, szép átmenettel elsatírozunk. Ilyenkor sötétebb színnel dolgozunk a szemhéjon, és kicsit világosabbal a mélyítővonalon illetve afelett. A szemöldök alá természetesen világos szemhéjpúder kerül.







3. A mozgó szemhéjra nagyon világos vagy nagyon élénk színű szemhéjpúder kerül (több szín esetén a szem belső felére), a mélyítővonal fölé pedig egy közepesen erős árnyalatot satírozunk, szintén elég magasra, nagyon körültekintően eldolgozva a széleket. Itt igazából a cut crease technika egy füstösebb verziójára gondolok. :)




4. Az alsó vízvonal hangsúlyozása. "Ha már a felső szemhéjon nem megy, akkor legalább az alsó legyen különleges" alapon, ha a munkahelyed/iskolád engedi, nyugodtan lehet dolgozni. :)  



Valamelyik hétvégén élesben is, step by step-ként, először Andi egyik szemén, majd a másikon is megmutatom, hogy én hogy sminkelném magam az ő helyében és meglátjuk, mennyire sikerül kinyitni ezáltal a tekintetét. A fenti technikák közül többet is el fogunk készíteni. :)

Ha tetszik Nektek majd ezt a két poszt a rejtett szemhéjak sminkeléséről, akkor egy sorozat keretében az összes szemformát végigveszem, hogy szerintem melyik szemformánál mire kell figyelni, hogyan kell sminkelni. Ha találok megfelelő modellt, akkor pedig saját sminkkel szemléltetni is azt eredményt. :)

13 megjegyzés:

  1. Nekem teljesen ilyen a szemem és az első módokon szoktam sminkelni. Tényleg igaz, hogy alig van mozgó szemhéjam és szinte alig kerülhet oda szín. :( Az alsó vízvonalamat nem szoktam nagyon kihúzni, mivel az amúgy is kicsi szememet nagyon aprónak mutatja, beszűkíti a tekintetem. Ha nagyon olyan kedvem van, esetleg a külső felét húzom ki és azt a vonalat is elsatírozom, ez így be szokott jönni és hatalmasnak mutatja a szemeim :) Éljenek a női praktikák! :D

    VálaszTörlés
  2. Ez a poszt szinte nekem íródott, pont ilyen a szemem. Könyvjelzőbe teszem, nagyon hasznos, köszi!

    VálaszTörlés
  3. Nagyon-nagyon köszi ezt a posztot. Nekem is ilyen szemem van és hát nem mondom kellett idő még rájöttem, hogy ilyen és hogyan előnyös sminkelni.

    :)

    VálaszTörlés
  4. Mindig tanul az ember valamit. Eddig nem foglalkoztatott, hogy rejtett a szemhéjam, így is sminkeltem, de most már tudom, mi az amire jobban oda kell figyelnem.:)

    VálaszTörlés
  5. Én nem tudtam, hogy ezt így hívják, de nekem ilyen van:) köszönet a posztért!!!!!!!!!!!!

    VálaszTörlés
  6. Nekem nem csak hogy rejtett a szemhéjam, hanem ha lecsukom a szemem, akkor sem simul ki teljesen, hanem van egy vízszintes ránc rajta, szóval borzasztó gagyin néz ki rajta pl a 3., mert lecsukva sem látszik a mélyítővonal íve :(

    VálaszTörlés
  7. Örülök, hogy hasznos volt lányok! :)

    Noémi: Hát ez tényleg nagy szívás. Neked talán a színes tusvonal, vagy az egyszínű szemfestés lehet a megoldás, esetlen a belső félbe világosabb, külső félbe sötétebb szemhéjpúder.

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Pff én pont ezért nem sminkelek (legalábbis a szememet nem ) mert nagyon durván rejtett, lelógó szemhéjam van. Mindig is csodáltam az olyan lányokat, mint pl. te, Katie, akik olyan gyönyörű szemsminkeket szoktak alkotni.

      Nekem ebből semmi nem látszana, elárulom, h én hogy csinálom: nagyon világos, highlighter szín az egész szemhéjra, utána színes szemcerka v. tusvonal. Imádom a színes szempillaspirálokat is. Összesen kb. 3-4 szeméjpúderem van. Persze a körömlakkozásnál és a rúzsoknál kiélem magam, viszont nagyon sok pénzt megspórolok az 5000 színes nagy paletták nem-megvásárlásával.

      Törlés
  8. nekem is olyanom van mint Noéminek, pedig imádok sminkelni, meg ilyen dolgokkal bíbelődni... a karikáimról pedig már nem is beszélek :(

    VálaszTörlés
  9. nekem is ilyen a szemem sajnos, várom a folytatást a step by stepről. :)

    VálaszTörlés
  10. Rájöttem hogy nagyon sok sztárnak ilyen a szeme, úgyhogy nem is kell aggódnom. :)

    Amúgy nem kötekedésből, de az ázsiai szem, az nem olyan, hogy nincs olyan rész, ami rálógna? Én úgy tudtam, hogy annak pont az a lényege, hogy "rövidebb" a szemhéjon a bőr ... De lehet hogy tévedek.

    VálaszTörlés
  11. Sajnos nekem is félig olyan vagyis a mélyitővonalamon több a bőr (vagy nem tudom ezt így teljesen megfogalmazni) :D Nagyon idegesítő, olyan szép, extravagáns sminket nagyon nehezen tudok készíteni, de már gyakorlott vagyok, pont emiatt és leisvágtam a szemöldököm és rajzolom magamnak!

    VálaszTörlés
  12. adryenka: Tulajdonképpen igazad van, (azért is különböztetnek meg néha ázsiai szemet a szemformáknál) viszont a sminkelés a két szemforma esetén nem sokban tér el, ezért én egy kalap alá vettem őket.

    VálaszTörlés

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...