2013. március 25., hétfő

Küzdelem a kilókkal 2. rész

Az alakformáló módszerem táplálkozás részét már bemutattam az előző posztban, most pedig arról a mozgásformáról beszélnék, amiben legalább annyira hiszek, mint a kalóriaszámolásban.  Sőt, nem csak hogy bízom az eredményességében, szeretem is. :)

Annyi tudni kell Rólam, hogy kb. 20 kiló súlyfelesleg van rajtam, ráadásul a térdízületeim nagyon kivannak a több éves intenzív igénybevétel miatt (néptánc). A pluszteher és a fájós térdem miatt futni sosem szerettem (egyrészt mert fáj, másrészt meg nagyon hamar kimerülök), a guggolós, térdhajlítós, otthon tornázós videókat sem bírták az ízületeim, sőt bár nagyon szerettem, a step-aerobic-tól is nagyon fájt a térdem.

Mindenképpen olyan mozgásforma kellett tehát, ami nem terheli meg túlzottan a térdeimet, ellenben magas pulzusszámot eredményez, hogy zsírégető tartományba kerüljek, ráadásul ha lehet még szeressem is csinálni, hogy a mozgás ne szenvedés legyen, hanem egyfajta öröm. Számomra mindezt a gyaloglás jelenti. 

Néhány hónapja az egyik kolléganőm hívta fel a figyelmemet Leslie Sansone videóira. Leslie egy 50 éves, 3 gyerekes, amerikai anyuka, aki évtizedek óta fogyasztja az amerikaikat saját walking programjával.

Leslie videóiban 4 alaplépés (helyben járás, oldallépés, lábemelés, rúgás) ismétlődik folyamatosan, amit azért valahogy mindig variálunk, (szó sincs arról, hogy hosszú percekig csak helyben járunk) mindezt zenére. :)

Attól függően, hogy milyen kondiban vagy, választhatsz 1-2-3-4 vagy 5 mérföldes edzéseket, sőt akár kombinálhatod is őket. Vagyis pl. megcsinálhatsz egy 1 mérföldes edzést, de még érzel magadban elég energiát, utána lenyomhatsz még egy 2 mérföldes videót is, de egyben is megcsinálhatsz egy 3-4 mérföldes edzést is. Ahogy Neked szimpi.

 1 mérföld, 20 perc

 2 mérföld, 30 perc

Én a 3 mérföldes videókat szoktam nyomni, 3-5x egy héten. Ez 45 percnyi mozgást jelent, aminek kb. az első és az utolsó 5 perce bemelegítés illetve levezetés, az igazán intenzív munka pedig olyan 30 perc.

Leslie szerint az a lényeg, hogy a zene ritmusára mozogj. Ha nem követed tökéletesen a gyakorlatokat, az se baj, sőt, ha kimerítőnek érzed az edzést, csökkentheted az intenzitást is, a lényeg, hogy a gyaloglást sose hagyd abba és tartsd az ütemet. "Pick up your feet and move, come on!" :)

 A kedvenc videóm tőle :)

45 perc, 3 mérföld

A lépések alatt persze a felső test is igénybe van véve, az egész testet átmozgatjuk azáltal, hogy a lábmozdulatokat kézmozdulatokkal is kombináljuk. Van úgy, hogy súlyzókat is használunk, így a test nem csak zsírt éget, de formálódik, izmosodik is.

A lépések egyáltalán nem bonyolultak, éppen addig ismételjük a mozdulatokat, amíg az adott izom elfárad, de még nem kimerítő az edzés. Kortól, nemtől függetlenül bárki csinálhatja, Leslie egyik videójában például egy 70 éves férfi simán végignyomja a 60 perces edzést. :)

Nagy-nagy előny, hogy az edzést otthon, a monitor vagy a tv előtt csinálhatod, nem kell eljárni sehova, teljesen ingyenes, nem számít milyen idő van odakinn, sőt még igazán nagy hely sem kell hozzá, kb. egy 1mx1m-es terület is elég. :)

 Ez egy 68 perces, 5 mérföldes edzés 1. része

Mindez azonban totál unalmas is lehetne, ha nem Leslie mozogna velünk az edzés alatt. Annyira vicces ez a nő, annyira magával ragadó a személyisége, hogy totálisan megszerettem Őt is és a programját is. Végig dumálja a videót, mégsem idegesít, sőt motivál. (Rubint Réka, Béres Alexandra, Denis Austin....már attól agybajt kapok, ha 1 percig hallgatnom kell őket, nem hogy 45 percen keresztül.) Szeretem a humorát, és azt, hogy folyamatosan lelket önt belém és biztat, hogy ne izguljak, ezt az edzést nem tudom rosszul csinálni. "You can not do this program wrong...Just walk!" :) 

Nagyon-nagyon örülök, hogy annak idején a kolléganőm megmutatta ezeket a videókat, nagyon csípem Leslie-t is és az edzéseket is, ha egy-két nap kimarad, egyszerűen hiányzik. Ráadásul Nekem tényleg nagyon bevált. Nem halok bele az edzésbe, de azért frankón elfáradok, megizzadok, érzem, hogy hatásos és közben tényleg jól szórakozom. (Képes vagyok huszadszorra is nevetni ugyanazon a viccen.:)

Szívből ajánlom mindenkinek! Én biztosan rendelek majd az ebay-ről pár Leslie Sansone dvd-t. :)

16 megjegyzés:

  1. ezekre rápillantok majd gyakorlatban is, minden szomjazom az újdonságokra:)

    VálaszTörlés
  2. A kalóriaszámlálást én is elkezdtem a múltkori bejegyzésed hatására. Én a napokban Rubint Rékáztam hozzá, viszont ez jobban tetszik,úgyhogy lehet ezt is lenyúlom. :) Köszi az ötleteket és kívánom,hogy sikerüljön lefogyni!

    VálaszTörlés
  3. Én is elkezdtem a kalóriaszámlálóst oldalt :) nagyon tetszik. Illetve ezeket a videókat is megnézem, hiszen eddig Jillan Michels videókat csináltam, de már meguntam... ez a nő is nagyon szimpi :)
    Egy kérdésem lenne. Ezek a mérföldes videókat milyen időközönként kell csinálni? Gondolok én arra, hogy pl. az 1 mérföldes videót 1 hétig kell csinálni? Másik héten a 2 mérföldes videó... Így? :))

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Nincs ilyen szabály. Szerintem az 1 mérföldes edzés csak igazán nagy túlsúlynál eredményez konkrét fogyást, én rögtön a 2 mérföldes edzésekkel kezdtem, de nem éreztem elégnek, így a 3-asokat nyomom már egy jó ideje.

      Törlés
  4. Nekem is gondok vannak a térdemmel, bár nem minden gyakorlatra fájdulnak meg, de ez most nagy segítség, hogy megosztottad velünk, köszönet <3

    VálaszTörlés
  5. Válaszok
    1. Most toltam le belőle az 1 és 2 mérföldes videót. Hát megáll az eszem, mert annyira isteni! :)) Végig vidám voltam, élveztem és perceken át kirázta a hideg az egész testemet, annyira remek volt! :))) Kicsit pihenek és szerintem letolom a 3-masat is. Örök hála hogy általad megismertem ezeket a videókat.

      Törlés
  6. Főleg a három mérföldeset szoktam csinálni (piros trikós), az átmozgatott rendesen. Szerintem a három mérföldes után a két mérföldes már nem elégíti ki az embert.

    VálaszTörlés
  7. Köszi, ez nagyon jó! :)
    Tavaly áprilisban fogtam diétába, 3 hónap alatt lement 10 kiló úgy, hogy mozgásként csak gyalogoltam (versenytánc miatt nekem sem 100-as a térdem). Kétnaponta dimbes-dombos területen 40 percet. Tökéletesen átmozgatott, szerettem csinálni, de amikor bejött a rossz idő (ősztől) már nem igazán ment a dolog és ugye a hóesésben most se tudom művelni. Ez viszont remek alternatívának tűnik, ha az időjárás miatt nem tudok menni.

    VálaszTörlés
  8. Jaj, ez szuper, köszi, hogy megosztottad velünk is! :) Én futni szoktam, az vált be eddig a legjobban, de rossz idő esetére eddig nem volt alternatívám, ez viszont nagyon jónak ígérkezik! :)

    VálaszTörlés
  9. 20kilot adtam le a dukan dietaval.ajànlom szives figyelmedbe!!! hatàsos nem koplalsz ès a leadott kilokat nem szeded vissza :)

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Igen, tudom, már megbeszéltük az előző poszt alatt. :) De az Nekem túl durva, és kivitelezhetetlen is, mert menzán érkezem a hét 5 napján.

      Törlés
  10. Tényleg nagyon szuperek, én ma nyomtam le az 5 mérföldeset. :-) És akkor ez kardió edzésnek, vagy inkább gyaloglásnak számítana, ha fel akarnám vinni a kalóriabázisra?

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Én gyaloglás-nak szoktam felvinni. Ha beírod, hogy gyaloglás, akkor kiválaszthatod, hogy normál tempó vagy gyors. Én a gyors tempót szoktam kiválasztani.

      Törlés
  11. Én a héten először próbáltam ki ezt az edzést. Futó vagyok, és energiabomba. :-) Viszont a húsz centis hó idejére alternatíva kellett, ha nem tudok kimenni terepre, és ez kiváló! Az én állóképességemhez és a 8-10 km-es távjaimhoz az 5 mérföldes edzés passzol, kéz- és lábsúlyokkal végzem. Mit mondjak, van tőle izomlázam még nekem is.
    Most zuhog, és kiáradt a patak, régebben ilyenkor dühös voltam, hogy nem tudok kimenni futni- most pedig mi a teendő? Előveszem a walkot! :-)
    Valaki kérdezte, ez minek felel meg. Én simán beírom az endomondoba lassú futásnak, mert annyi kalóriát égetek így, mintha kicsit gyorsabban kint futnék a terepen. ( A valódi futás egyébként kevesebb kalóriát éget, mint a walk. Ezt Leslie is említi, és igaza van. Na de futni nem a kalóriákért futok, hanem mert imádok :-))))

    VálaszTörlés

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...