2017. szeptember 12., kedd

Parfümök, amik nem jöttek be - Michael Kors Sporty Citrus

A tökéletes citrusos parfüm felkutatása során találkoztam sok olyan illattal, ami tetszett - ezeket be is mutattam augusztusban -, és sok olyannal is, ami nem. Ebben a hónapban azokról a parfümökről fogok írni, amik nem jöttek be, pedig illatjegyeik alapján telitalálatnak kellett volna lenniük.

Az egyik ilyen parfüm Michael Kors 2013 nyarán megjelent EDP-je volt, a Sporty Citrus.


Illatjegyei alapján (narancs, mandarin, narancsfa virága, pézsma) szimpatikus volt, de nem tudtam megszagolni illetve kipróbálni, mert se a dunaújvárosi, se a székesfehérvári Müllerben nem találtam meg. Attól féltem, hogy valami nagyon jóról maradok le, ha nem "kóstolom" meg, ezért rendeltem belőle egy mintát.
Hát...sajnos elég volt néhány másodpercig viselnem ahhoz, hogy tudjam: ezt az illatot nem nekem találták ki.


Nagyon-nagyon-nagyon tömény, fojtogatóan gyöngyvirágos, szinte már szúrós szagú volt rajtam ez az illat az első pillanatokban. Ez az általam gyöngyvirágnak titulált illat lenne a narancsfa virágának illata?! Lehet, nem tudom, az viszont biztos, hogy engem határozottan mellbe vágott, meg is fájdult tőle a fejem rendesen.

Az idő előrehaladtával ugyan szelídült az illat, viszont egyre érdesebb, markánsabb, fűszeresebb lett, olyannyira, hogy meg kellett néznem, hogy biztosan női illatot tartok-e a kezemben.

Nem éreztem benne sem a narancsot, sem a mandarint, csak a pézsmát és a virágos jegyeket.
Könnyedségnek, citrusosságnak, fanyarságnak a nyomát sem fedeztem fel benne, sokkal inkább erőszakosnak, tolakodónak és agresszívnek találtam.

Bár kategóriáját tekintve citrusos-aromás, rajtam picit sem citrusos, ellenben émelyítően erős, férfias, bántóan fás és közben mámorítóan virágos is...rajtam egyszerűen szörnyű.

Órákkal később valamivel kellemesebbnek találtam, de tekintve, hogy az első 1-2 órában mennyire nem tetszett, el sem gondolkodtam azon, hogy adjak neki még egy esélyt.

Ami a célcsoport életkorát illeti, ez a parfüm 40-50 éves illetve afeletti nők illata lehet, rajtuk viszont akár nappali viseletként is el tudnám képzelni nem csak esti/alkalmi illatként, ősszel illetve télen.


Lehet, hogy csak rajtam ilyen kellemetlen ez az illat? Lehet, hogy azért nem tetszik, mert nem is az én korosztályomnak szánták? Lehet, hogy én vagyok a célcsoport, csak a személyiségemtől és a stílusomtól áll borzasztóan messze ez a parfüm? Nem tudom, de az biztos, hogy határozottan nem az, amit kerestem.

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...