2013. január 7., hétfő

Coastal Scents 22 darabos ecsetkészlet (vs. Sigma Complete Kit)

Bár a Sigma Complete Kit-je és Premium Kit-je is megvan, úgy éreztem be kéne szerezném még ecseteket. A Sigma készleteit manapság kicsit drágállom, ezért valami olcsóbb, de hasonlóan jó alternatíva kellett.

Sokaktól hallottam, hogy a Coastal Scents ecsetkészlete jó minőségű és az ára sem olyan veszélyes (MUP-ban kb. 16000 Ft, az ebay-en 10 000 Ft körül árulják.), gondoltam teszek egy próbát.
Nem kellett csalódnom. :)


Az ecsetek feltekerhető, fekete műbőrből készült igényes tokban érkeztek. A tetején visszafogott Coastal Scent felirat és 2 patent a tökéletes zárás érdekében. (Jobban záródik és merevebb, mint a Sigma ecsettokja.) Belül egy apró cipzáros zseb is van és az ecsetek fejét is védi egy felirattal ellátott anyag.


A nagyobb ecsetek műanyag védőfóliát kaptak, a kisebbek zacskós tasakot.
Természetesen minden ecsetnek van külön "zsákja", de ezek nem szűkülnek vagy tágulnak az ecsetek vastagságának megfelelően, ezért a vékonyabb ecsetek kicsúszkálnak a helyükről. Nem eget rengető probléma, csak megjegyeztem.


A készlet ugyebár 22 db ecsetet tartalmaz. Minden ecset nyele teljes hosszában fényes fekete és mindegyiken látható a "Coastal Scents" felirat, ami a körömmel való kapargatást is bírja. :)

Azoknak az ecseteknek, amiknek puhának kell lenniük, azok puhák, amiknek rugalmasabbnak, merevebbnek, azok merevebbek. (A Sigma ecseteihez képest vannak durvább szőrű ecsetek is a szettben, de van egy-két puhább is.)

Sem használat során, sem ecsetmosáskor, soha, egyetlen szál sem jött ki egyik ecsetből sem (ami nem mondható el a Sigma egyes ecseteiről pl.) és nem mozog, nem lötyög egyik ecset feje sem (Sigmáéknál ez szintén előfordul egy idő után. Hiába mostam és szárítottam őket fejjel lefelé).

 Lássuk, milyen ecseteket találunk a szettben:


1. Nagy legyezőecset: Szintetikus, nagyon puha, elég nagy feje van. A szem alá lehullott porok lesöprésére tökéletes, de nem tudom mire lehetne még használni. :S


2. Púderecset?...nem hiszem....nem tudom. Szerintem alapozóecsetként sokkal jobban teljesít, hiszen szintetikus szálai vannak, amibe jobban belekapaszkodnak a krémes dolgok, mint a por állagúak. Nagyon puha, lekerekített, megfelelően tömött. Szeretnivaló. :)


3. Kerek púderecset elvileg....szerintem inkább krémes pirosító ecset. Szintetikus, kicsi feje van, gyengébben tömött, nem vesz fel túl sok anyagot, krémes pirosítóhoz tökéletes.


4. Lapos púderecset: Na ez egy ELKÉPESZTŐEN JÓ ecset! A legpuhább ecset, amivel valaha találkoztam. A formája, a tömöttsége és a működése nagyon hasonlít a Sigma F80-as ecsetére, de míg a Sigma alapozáshoz, ez az ecset púderezéshez a legtutibb! Tökéletes párja a Sigmának, annyi a különbség, hogy ez sokkal puhább. Imádom! :D


5. Ferde pirosítóecset. Kecskeszőr, a mérete tökéletes, nagyon puha és ennek vére van tartása!


6. Már régóta nem használok ilyen macskanyelv formájú alapozóecsetet, de egyébként nincs bajom vele. Elvileg rostszálakból áll.


7. Korrektorecset. Szintetikus anyagból készült, viszonylag nagy, merev feje van, nagyobb területek korrektorozásához ideális. Könnyű vele dolgozni, nincs rá panasz.


8. Nagy szemhéjpúderecset: Lószőrből készült, viszonylag nagy fejű, tömött, de alapvetően laposnak mondható ecset. Satírozáshoz használom általában nagyobb területeken.Ügyes. :)


9. Kis fejű satírozóecset. A nagy szemhéjpúderecsethez hasonló, de kisebb a feje, kevésbé tömött és laposabb is. Gyengéden satíroz, főleg a mélyítővonalban tesz jó szolgálatot. Ő is nagyon puha, lószőrből áll.


10. Ferde satírozó ecset. Ez az egyetlen ecset a szettben, amiről nem igazán tudom, hogy hol és hogyan is kéne használni. Tippjeim persze vannak, de nem egyértelmű, hogy mire szánták. Jelenleg az orrom kontúrozására használom, de a mélyítővonal felett is próbálkoztam már vele. Olyan, mint egy ceruzaecset, aminek ferdén levágták a tetejét...lószőr egyébként ez is.      

11. Rövid ceruzaecset. Természetes szálakból áll (lószőr), külső V-be nagyon jó, megfelelően merev, tömött, viszonylag pontosan lehet vele dolgozni. Szeretem.  


12. Szintén egy ceruzaecset, de ennek már hosszabbak a szálai. Satírozásra is alkalmas, de a belső szemzug kiemelésére is jó. Lószőr.


13. Közepes méretű szemhéjpúder ecset. A Nagy szemhéjpúder ecset kisebbik változata, a mozgószemhéjon szoktam használni. Puha!


14. Kis méretű szemhéjpúder ecset. Sokkal laposabb, mint a nagy vagy a közepes méretű, sokkal kisebb a feje is, apró helyekre ideális. (belső szemzug, alsó szempillasor) Ez is nagyon puha.


15. Ha minden igaz, ez a rúzsecset. Ez számomra először nem volt egyértelmű, mert azt vártam, hogy a rúzsecsetnek szintetikusak legyenek a szálai (ez lószőrből készült), hiszen az kompatibilis a krémes dolgokkal, de a leírás szerint ez a rúzsecset. :S Egyébként nagyon kicsi, lekerekített, precízen lehet vele dolgozni.Ritkán használom, de rossznak nem mondanám.


16. Kis fejű korrektorecset. Szintén rostszálakból áll, ideális a szem alatti korrektorozáshoz, krémes szemhéjpúderekhez. Nincs panasz. :)


17. Elvékonyodó ceruza/satírozóecset. Főleg a külső V kialakításánál és a mélyítővonal kialakításánál, eldolgozásánál tesz jó szolgálatot. Anyaga lószőr.


18. A leírás szerint szemöldökecset. Szerintem nem az, én legalábbis nem erre használom. A szemceruzát szoktam vele elfüstösíteni vagy az alsó pillasort kontúrozni. A szemöldökömön jobban szeretem a ferde ecsetemet. 


19. "Füstösítő" szivacsecset. Nem tudom hogy kellene ezt szépen magyarra fordítani, de a lényeg, hogy szivacs van a szőrök helyén, amivel a szemceruzát lehet maszatolni. Nem annyira szeretem ezeket, mert azt tapasztaltam hogy ezek a szivacsok azért nem csak maszatolják a színeket, hanem le is vesznek az erejéből. 


20-21-22: Tus illetve szemöldökecsetek: Nejlonból állnak, ferdék, csak a méretük változik. A legnagyobbat nem szeretem tushoz használni, mert nem elég merevek a szálai számomra, de a két kisebbet szeretem kontúrhoz. A nagyfejű ecset jó lenne szemöldökecsetnek, de jobban örülnék, ha nem szintetikus lenne, mert így kevesebb port vesz fel, mint egy természetes szálakból álló ecset tenné.

Összességében:
Szeretem ezt a készletet és ajánlom mindenkinek, azoknak is akiknek már van másik ecsetkészlete és azoknak is akiknek nincs, mert ár-érték arányban, minőségben, sőt megjelenésében is nagyon-nagyon jó ez a szett! :) 

Sokakban felmerülhet a kérdés: Akkor most a CS 22 darabos ecsetkészlete jobb, mint a Sigma Complete Kit-je?
Igen és Nem. Az ecsetek minősége mindkét márkánál igen jó, ez nem kétséges, de van amiben az egyik cég erősebb a másiknál.

1. Míg a Sigma Complete Kit-jében többé-kevésbé mindenféle ecsetet megtaláltam ami csak kellett, addig a CS-nél hiányérzetem volt.
Bár a Sigma Complete Kit-jéből is hiányolom azt az igazi, lapos, lekerekített fejű ecsetet, amivel a mozgószemhéjon lehet dolgozni, de ezt leszámítva minden benne van a szettben, ami benne kell, hogy legyen.
A CS 22-es szettjéből a lapos ecset mellett több alap ecset is hiányzik, például egy nagy fejű púderecset, egy vékony, hagyományos tusecset és egy jó szemöldökecset is.
Persze ettől egy full sminket el lehet készíteni ezekkel az ecsetekkel is minden további nélkül, de nekem úgy lett volna az igazi, ha ezek az ecsetek is helyet kapnak a készletben. Például a 3 ferde tusecset helyett 1 is elég lett volna és máris van hely másik 2 ecsetnek.

A 3 tusecsetnek persze én azért örülök, mert ebből mindennap másikat kell használnom, így jó, ha legalább 6 tusecsetem van (hétköznap ritkán mosok ecseteket, általában vasárnap kerül rá sor, de addigra ugye 6 tusecset "elfogy".), de ha ez lenne az egyetlen ecsetkészletem, jobban örülnék, ha nem kapnék 3 majdnem teljesen egyforma ecsetet. 

3 hasonló ceruzaecset és 3 majdnem teljesen egyforma szemhéjpúder ecset is van a szettben, amiknek igazából csak a formája változik, az anyaga, a működése nem. Illetve számomra felesleges a legyező és a macskanyelv formájú alapozó ecset is, sőt a szivacs ecset is, de ez egyéni dolog, én nem rajongok értük, ettől még persze kifogástalan minőségűek.

2. A Sigma szemre való ecseteit jobbnak találtam, a CS viszont az arcra való ecsetek terén nyújt többet számomra, mint a Sigma.

Bár a Sigma arcra való ecsetei nem rosszak, puhák és a méretük is jó, de gyakran hullanak, aminek egyáltalán nem örülök. A CS arcra való ecsetei viszont egyáltalán nem hullanak, nagyon puhák, a pirosító ecsetnek van tartása, a lapos F80 hasonmás pedig egy álom. :) Valahogy jobban szeretem őket, mint a Sigma arcra való ecseteit.

A szemre való ecsetek esetében viszont az előző pontban már említett duplázás miatt a CS kissé lemarad a Sigma mögött. A Complete Kit-ben több a lehetőség, változatosabb, átgondoltabb, bár a satírozó ecset lehetne puhább. :P
A CS szemre való ecsetei jók, a szettben van satírozóecset, ceruzaecset (ezek egyébként jobbak szerintem, mint a Sigma ceruzaecsete), tusecset és lapos ecsetként is használható szemhéjpúderecset, tehát minden, ami szerintem egy alapkészletben "kötelező", de valahogy jobban szeretem a Sigma szemre való ecseteit.  

Melyiket szeretem jobban? Melyiket venném meg újra? Melyikből márka ecseteiből vennék még? 
Mindkét márka készletét szeretem, mindkettőt újravásárolnám, nem tudnék egyikről sem lemondani.
Ha azonban a CS előjönne egy másik ecsetkészlettel is, valószínűleg inkább azt választanám, mert bár a Sigma is nagyon jó, nem sokban marad el tőle a CS és kb. feleannyiba, harmadannyiba kerül, mint a Sigma. 

Összességében:
A Sigma Complete Kit-je drágább és kevesebb ecsetet tartalmaz, de kezdő készletnek talán alkalmasabb, mint a CS 22 darabos ecsetkészlete. Utóbbi sem rossz kezdőknek, hiszen jó minőségű, viszonylag olcsó ecsetekről van szó és elkészíthető vele egy teljes smink, de kiegészítő ecsetkészletnek még jobb, amikor már tényleg mindenféle ecseted megvan, de szeretnél bizonyos ecsetekből többet - vagy más formájút, vagy bármi. 

10 megjegyzés:

  1. Ezt az ecsetszettet én is kinéztem, még mielőtt tudtam volna, hogy babánk lesz. A legvicesebb, hogy egyetlen ecset miatt képes lettem volna megrendelni, bár nekem is tetszik belőle a pirosítóecset például, aminek a Sigmás változata szerintem (sajnos) nevetségesen rossz. :( Az én kedvencem pedig, ami még hiányzik a gyűjteményemből, az a ferde szemhéjpúderecset, a doe-footed brush, ahogy az interneten nevezik (vagy máshol). Még régen From Head To Toe Jen-nél láttam és annyira beleszerettem, egyébként ő is a szemére használja.

    Talán egyszer még megveszem a szettet, nekem bejön, bár persze mint minden szettben, ebben is van több olyan ecset is amit kevésbé használnék.

    VálaszTörlés
  2. Nekem is a 4-es a kedvencem, imádom ezt a készletet. :-) A második ecsetet pedig egyértelműen alapozásra használom én is, a duo fiberek egyértelműen krémes termékekkel a legjobbak :-)

    VálaszTörlés
  3. 1. es nagy legyezőecset: highlighterhez, felesleges púder eltávolítása, kontúrozásra vagy nagyon pigmentált pirosítóhoz, ha "magasa" az arccsonton akarod felvinni (legalábbis én így használom a hasonlómat)

    Jó ez az ecsetkészlet, kéne :-)

    VálaszTörlés
  4. Ez egy égi jel!
    Hetek óta hezitálok,hogy megvegyem-e a CS ecsetszettet. Bár valóban ez a legolcsóbb ilyen minőségű szett,azért így is megérzi az ember pénztárcája...legalábbis az enyém :( Minden esetre ez a teszt most nagy lökést adott,azt hiszem rászánom magam a rendelésre! :)
    Köszi!

    VálaszTörlés
  5. Úúú őt én is néztem, dehát attól függetlenül hogy megéri, azért kell rá gyűjteni :) Majd nyáron én is megrendelem! Addig mg túlélek :D

    VálaszTörlés
  6. Elég ígéretes, én egyébként nem minden ecsetem arra használom, ami rendeltetésszerű lenne.. :D

    VálaszTörlés
  7. ó én mennyire akarok egy ilyet :(

    VálaszTörlés
  8. Az enyém pont tegnap jött meg, még csak nézegetem őket, az első fürdetésen sem estek még át, de eddig nagyon tetszenek, különösen a lapos púderecset.:)

    VálaszTörlés
  9. Március óta megvan a szett, és nagyon szeretem! A 4. ecset az all-time kedvencem, a 10.-et pedig a szélek elsatírozására használom, de láttam egy videót, amiben a lány az arccsontját kontúrozta vele. A púderecsetet én is hiányolom, de szerencsére az volt előtte már.

    VálaszTörlés
  10. A legyezőecset amúgy tényleg csak arra való, hogy a lepergett cuccokat lesöpörd az arcodról, én ezért tartom tök feleslegesnek - erre egy púderecset is simán jó.
    A füstösítő szivacsecset ha jól tudom satírgumi néven fut, de ugyanazon a véleményen vagyok vele kapcsolatban, mint te - nem kedvelem, nem lehet vele olyan szépen dolgozni. Éljenek a fülpucik! :))
    Amúgy én csak próbáltam az ecsetkészletet, tesóm vette meg magának, és együtt próbáltuk ki rajta a dolgokat, és ár-érték arányban szerintem baromi jó kis ecsetek ezek!

    VálaszTörlés

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...